Acompanyament terapèutic a nens, adolescents i joves

 

Una societat accelerada, canviant i exigent; una estructura familiar variable i diversa; excessiva pressió pels resultats acadèmics; centres educatius superats per les circumstàncies (afectats per l’estructura del sistema educatiu, el desenvolupament curricular, canvis de lleis i normatives…), crisis polítiques i econòmiques, i una realitat i futur incerts són els components del marc en el qual creixen els nens, adolescents i joves de les generacions actuals.

 

A tot això hi podem afegir:

  • Separacions i divorcis
  • Adopcions
  • Canvis de país, cultura, llengua, amics
  • Canvis inherents a les diferents etapes de vida
  • Ira, por, gelosia, tristesa
  • Violència, abusos, intimidació
  • Temes de gènera
  • Duel, malaltia
  • Relacions i vincles (pares, germans, escola, companys, amics, amb el propi cos…)
  • Pèrdues, ets

I tot això immers en una vida accelerada a la qual es veuen abocades les famílies en la societat actual. Una societat que prioritza la raó a les emocions-relacions i on la comunicació ha perdut el seu valor. En tal escenari els nens, adolescents i joves se senten pressionats a una constant adaptació que desemboca en conflictes, problemes de comportament, estrès, ansietat, depressió, fracàs escolar, dèficit d’atenció, hiperactivitat, problemes d’alimentació i somni, problemes en el control d’esfínters, conductes de risc… 

 

Des del grup d’Acompanyament treballem per a:

  • Que el nen, adolescent o jove recuperi l’equilibri i la coherència entre pensar, sentir i el fer.
  • Que aprenguin a resoldre conflictes amb altres persones, a entendre les emocions i els problemes i a tractar solucions noves per les diferents situacions.
  • Despertar i fomentar el potencial creatiu innat en cada nen, jove o adolescent.
  • Connectar amb la força de les pròpies arrels, de la família i dels vincles, a fi de recuperar la seguretat, la confiança i potenciar l’autoestima.
  • Trobar el lloc que li correspon en la família, a l’escola i en les seves relacions.
  • Reconèixer i respectar jerarquies i límits
  • Prendre consciència de l’equilibri entre donar i rebre. Agrair.
  • Potenciar relacions i vincles sans amb els altres i amb l’entorn.
  • Descobrir els recursos interns i habilitats.
  • Disminuir l’ansietat.

Ho farem creant un ambient de seguretat, confiança i comprensió, que permeti al nen, jove o adolescent expressar de forma lliure els seus pensaments i emocions a fi de reforçar la seva autoestima, afavorir la construcció d’una identitat basada en els seus talents i potencialitats. Acompanyar-los en el procés de convertir-se en adults responsables, capaços de gaudir d’una existència més plena i harmoniosa en els diferents àmbits de la seva vida.


Lloc: Barcelona i Girona


CARME TUSET PADRÓ

Formada en Constel·lacions Familiars directament amb Bert Hellinger. Formada en Pedagogia Sistèmica i Salut Sistèmica. Formada en teràpia Gestalt. Xamanisme, etc. Llicenciada en Psicologia. Amb més de 35 anys d'experiència. Directora de la Formació de Constel·lacions Familiars. Fundadora i directora de centre Espai Sistèmic i Humanista.


MONTSERRAT MONGE GIMENO

Teràpia Gestalt Adults i Infantil / Adolescents.  Facilitadora de Constel·lacions Familiars. Formada en Hipnosi Ericksoniana. Formada en Eneagrama. Formada en Mindfulness y Gestión Emocional.   Docent de la Formació de Constel·lacions Familiars a Espai Sistèmic i Humanista (Barcelona i Girona).


ALBERT VALLS MASCLANS

Llicenciat en Psicologia Sistèmica per la Universitat CUDEC. Format en Constel·lacions Familiars amb Bert Hellinger. Format en Constel·lacions Organitzacionals, Coach Sistèmic i amb Talent Manager. Format en teràpia Gestalt. Terapeuta Shiatsu. Format en Teràpia Craniosacral i ha assistit a diversos tallers de Dale Carnegie sobre la comunicació. 


SAMUEL FERNÁNDEZ GARCÍA

Psicòleg clínic i salut. Educador. Facilitador de Constel·lacions Familiars Sistèmiques. Terapeuta integrador i eclèctic, sistèmic, l’humanista, l’existencial i el psicodinàmic. Nodreix la pràctica terapèutica amb coneixements procedents de la pedagogia, el budisme i la psicologia transpersonal. També està format en PNL, Pedagogia Sistèmica, Eneagrama, Meditació i Mindfullness.


ROCÍO VILLEGAS

Formadora de Ioga clàssic. Diplomada en Medicina Ayurveda i tècniques de suport clínic a l'Índia. Psicoterapeuta Holística integral, Humanista i Sistèmic, formada en Constel·lacions Familiars.  Estudiant Psicologia Sistèmica. Combina tècniques psicoterapèutiques d'orient i d'occident en l'acompanyament psicoterapèutic individual i grupal.