Acompanyament terapèutic a nens, adolescents i joves

 

Una societat accelerada, canviant i exigent; una estructura familiar variable i diversa; excessiva pressió pels resultats acadèmics; centres educatius superats per les circumstàncies (afectats per l’estructura del sistema educatiu, el desenvolupament curricular, canvis de lleis i normatives…), crisis polítiques i econòmiques, i una realitat i futur incerts són els components del marc en el qual creixen els nens, adolescents i joves de les generacions actuals.

 

A tot això hi podem afegir:

•Separacions i divorcis

•Adopcions

•Canvis de país, cultura, llengua, amics

•Canvis inherents a les diferents etapes de vida

•Ira, por, gelosia, tristesa

•Violència, abusos, intimidació

•Temes de gènera

•Duel, malaltia

•Relacions i vincles (pares, germans, escola, companys, amics, amb el propi cos…)

•Pèrdues, ets

 

I tot això immers en una vida accelerada a la qual es veuen abocades les famílies en la societat actual. Una societat que prioritza la raó a les emocions-relacions i on la comunicació ha perdut el seu valor. En tal escenari els nens, adolescents i joves se senten pressionats a una constant adaptació que desemboca en conflictes, problemes de comportament, estrès, ansietat, depressió, fracàs escolar, dèficit d’atenció, hiperactivitat, problemes d’alimentació i somni, problemes en el control d’esfínters, conductes de risc… 

 

Des del grup d’Acompanyament treballem per a:

•Que el nen, adolescent o jove recuperi l’equilibri i la coherència entre pensar, sentir i el fer.

•Que aprenguin a resoldre conflictes amb altres persones, a entendre les emocions i els problemes i a tractar solucions noves per les diferents situacions.

•Despertar i fomentar el potencial creatiu innat en cada nen, jove o adolescent.

•Connectar amb la força de les pròpies arrels, de la família i dels vincles, a fi de recuperar la seguretat, la confiança i potenciar l’autoestima.

•Trobar el lloc que li correspon en la família, a l’escola i en les seves relacions.

•Reconèixer i respectar jerarquies i límits

•Prendre consciència de l’equilibri entre donar i rebre. Agrair.

•Potenciar relacions i vincles sans amb els altres i amb l’entorn.

•Descobrir els recursos interns i habilitats.

•Disminuir l’ansietat.

 

Ho farem creant un ambient de seguretat, confiança i comprensió, que permeti al nen, jove o adolescent expressar de forma lliure els seus pensaments i emocions a fi de reforçar la seva autoestima, afavorir la construcció d’una identitat basada en els seus talents i potencialitats. Acompanyar-los en el procés de convertir-se en adults responsables, capaços de gaudir d’una existència més plena i harmoniosa en els diferents àmbits de la seva vida.


Lloc: Girona i Barcelona


CARME TUSET PADRÓ

Formada en Constel·lacions Familiars a l'Institut Gestalt i posteriorment amb Bert Hellinger. Formada en Pedagogia Sistèmica; en Salut Sistèmica. Terapeuta Gestalt. Mestratge de Reiki. Flors de Bach, Teràpia amb vidres i Xamanisme. Llicenciada en Psicologia Sistèmica a la Universitat CUDEC. Més de 30 anys treballant com a terapeuta. Actualment impartint tallers a mitg món. Directora de la Formació de Constel·lacions Familiars. Fundadora i directora de centre Espai Sistèmic i Humanista.


CRISTINA DÍAZ PELLICER

Llicenciada en Filosofia i Ciències de l'Educació Postgrau Interuniversitari en Acolliment, Adopció i Postadopció. Màster Especialista en Sofrologia Caycediana. Formació en Constel·lacions Familiars. Terapeuta Gestalt. Màster Practitioner i Trainer en PNL. Formació en Intervenció i Teràpia Estratègica. Especialista en Intervenció Sistèmica amb famílies, nens i adolescents. Coaching Wingwave. Formació en Pedagogia Sistèmica. Coordinadora de la Formació en Interverció terapèutica


MONTSERRAT MONGE GIMENO

Terapeuta Gestalt per a adults. Terapeuta Gestalt infantil. Formada en constel·lacions familiars. Formada en Mindfulness y Gestión Emocional. Formada en Hipnosi Ericksoniana. Eneagrama per la International Eneagram Association – The Eneagram Institute. Formada en “El trauma des de la teoría Polivagal de Roger Jackson”


GUS BAS PLANAS

Llicenciat en Psicologia. Postgrau en Psicologia de l'Educació. Graduat en Arts Escèniques. Formació en Constel·lacions Familiars. Formació en Educació Viva. Treballa com a terapeuta individual i familiar, i com a consultor en l'àmbit de l'educació, oferint assessorament, conferències i tallers.


ALBERT VALLS MASCLANS

Format en Constel·lacions Familiars a Espailúdic, amb Bert Hellinger i amb Institut Gestalt. Format en Constel·lacions Organitzacionals i Coach Sistèmic a l'Institut Gestat i amb Talent Manager. Terapeuta Gestalt. Terapeuta en Shiatsu. Iniciació a Reiki. Format en Teràpia Cranisacral i ha assistit a diversos tallers de Dale Carnegie sobre la comunicació. Estudiant la Llicenciatura de Psicologia Sistèmica a la Universitat CUDEC.