GESTIÓ DELS CONFLICTES AMB INFANTS I ADOLESCENTS

Curs exclusivament en català

 

Durada: 30 hores

 

Facilita: Laura Soliva i Ester Puigdemont


 

Aquest curs està dissenyat per adquirir eines i recursos d'intervenció des d'una perspectiva emocional-sistèmica, que permet als professionals posicionar-se en un lloc d'acompanyament pedagògic amorós, respectuós i comprensiu davant els conflictes que s’esdevenen a l’aula.

 

És un enfocament que aporta estratègies per restablir o transformar un conflicte en una situació de més comprensió i benestar per a totes les parts implicades.

 

Dirigit a 

Només per a docents de Educació infantil, Primària i Secundària que estan duent a terme el programa «Sigues tu» als seus centres educatius. 

  

 

Objectius 

  • Explorar vivencialment el conflicte i acceptació de la seva existència en les relacions interpersonals.
  • Mirar el conflicte com a font d’aprenentatge.
  • Aprendre a donar espai als conflictes quan apareixen i analitzar-los des de diferents perspectives per a un millor acompanyament i resolució.
  • Nodrir-nos de coneixements i recursos per a poder transformar els conflictes en oportunitats de creixement personal i d'enriquiment de les nostres relacions.
  • Conèixer eines i estratègies per a la prevenció, identificació, gestió i resolució dels conflictes. 

 

Metodologia i estructura del curs

  • Online síncron (Zoom): els dijous de 17:30h a 20:30h.
  • Campus virtual Classroom amb material complementari del curs.
  • Metodologia teòrica, vivencial i pràctica. 
  • Participació activa.

 

Dates 

18 de gener, 25 de gener, 1 de febrer, 8 de febrer, 15 de febrer, 22 de febrer, 29 de febrer i 7 de març.

 

 

Temari 

  • Sessió 1: Bases de l’enfocament emocional - sistèmic i la seva influència en les dinàmiques relacionals.
  • Sessió 2: El conflicte com a font d’aprenentatge.
  • Sessions 3 i 4: Els principis sistèmics i la seva aplicació en situacions de conflicte.
  • Sessions 5 i 6: Detecció de l’arrel del conflicte i intervenció pedagògica. Elements i tipologies.
  • Sessió 7: La creativitat com a eina de resolució de conflictes. 
  • Sessions 8: Eines, estratègies i recursos per a la prevenció, identificació, gestió i resolució de conflictes. 

 

 Temporalitzación del curs

  • Durada de 30 hores: de les quals 24 s’ofereix en format síncron i les 6 restants estan destinades per a les lectures del material complementari que es troba al Classroom i per a la realització d’un diari personal on s’hi recullen els aprenentatges, vivències i activitats. 

 

Certificat de reconeixement

  • Formació Permanent del Professorat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

 

Inversió

Curs gratuït ja que està subvencionat per Dipsalut (Diputació de Girona)

 

Descarga
Gestió dels conflictes amb infants i ad
Documento Adobe Acrobat 172.8 KB

FORMADORA

LAURA SOLIVA I DEL RIO

Mestra d'Educació Infantil amb 20 anys d'experiència com a docent. 

Facilitadora de constel·lacions familiars, Pedagoga Sistèmica i Terapeuta Sistèmica.

Coordinadora i formadora de l'Àrea de Pedagogia d'Espai Sistèmic i Humanista.

Formadora de Formadors del Dpt. d'Educació de la Generalitat de Catalunya des del 2015. 

 


ESTER PUIGDEMONT I MELIAN

Mestra d'Educació Infantil, diplomada en infermeria, facilitadora de constel·lacions familiars, sistemàtiques i ancestrals. Acompanyament de cicles de vida i rituals de pas. Més de 22 anys de formació en dansa (hip-hop, ball com a teràpia, dansa contemporània, dansa del ventre, jazz, etc.). Fundadora d'Espai Llavors.