DELS CONFLICTES A LA SOLUCIÓ:

ESTRATÈGIES DE PREVENCIÓ I PROVENCIÓ

DE CONFLICTES A L'AULA

Format online

 

Facilita: Laura Soliva

 

 

 

Aquest curs està enfocat en la millora de les competències relacionades amb la convivència, el benestar emocional i l'acompanyament i gestió de les situacions de conflictes a l'aula.

 

L'objectiu principal és aportar als docents estratègies i recursos pedagògics, des del marc de la Pedagogia Sistèmica, per entendre i abordar les situacions de conflictes escolars des d'una mirada comprensiva, amorosa i respectuosa. I sempre des d'una intervenció pedagògica, tenint en compte el rol i la funció del docent. 

 

Format

· Sessions sincròniques.

· Setmanal: dijous de 17:30h a 20:30h

 

Metodologia

· Vivencial, pràctica i teòrica.

· Plataforma amb material que complementa el curs (Classroom).

· Seguiment i acompanyament individuals i de grup per part de la persona formadora.

 

Adreçat a 

Docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària i d'estudis postobligatoris que estan duent a terme el programa «Sigues tu» en el  seu centre educatiu.

 

El cost del curs és gratuït.

 

La inscripció a l'activitat es fa mitjançant la pàgina web de Dipsalut - programa Sigues tu www.siguestu.cat

 


Objectius

· Identificar diferents situacions de conflicte que poden sorgir a l'aula i descriure possibles causes i impactes en l'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals.

· Plantejar i justificar estratègies d'intervenció sistèmica per a la gestió del conflicte que transformin la situació en una oportunitat d'aprenentatge competencial.

·  Dissenyar i aplicar dues activitats creatives que fomentin habilitats socioemocionals per a la resolució de conflictes dins la pròpia programació, i analitzar-ne els resultats.

· Seleccionar i utilitzar eines i recursos específics de provenció, identificació i resolució de conflictes, adaptant-los a les característiques de l'etapa educativa i del grup classe, i explicar-ne l'aplicació pràctica.

· Compartir reflexions sobre situacions reals de conflicte viscudes a l'aula, analitzant la pròpia intervenció pedagògica i proposant millores concretes per potenciar l'acompanyament emocional de l'alumnat, dins dels límits del rol docent.

 


DATES

Els dijous del 29 de gener 2026 al 26 de març del 2026.

 



 

CERTIFICACIÓ 

· Certificat de reconeixement com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (només docents de Catalunya). Pendent de resolució.

 

 

FORMADORA

LAURA SOLIVA I DEL RIO

Mestra d'Educació Infantil amb 20 anys d'experiència com a docent. 

Formada en Pedagogia Sistèmica.

Coordinadora i formadora de l'Àrea de Pedagogia d'Espai Sistèmic i Humanista.

Formadora de Formadors del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya des del 2015.